Overige

Nooit meer naar een Hi winkel!

Al jaren ben ik klant bij Hi. Volgens mij al zo’n 8 of 9 jaar. Eerst al prepaid klant en later met een abonnement. Altijd was ik super tevreden: goed bereik, goede service en die enkele keer dat ik problemen/vragen had, werd ik prima geholpen. Dat moest een keer verkeerd gaan. En dat gebeurde afgelopen december toen ik mijn abonnement wilde verlengen.

Zoals ik al eerder schreef, ben ik geen voorstander van toestel lease. Iets wat veel providers nu hebben. Je betaalt (in mijn ogen) bergen met geld aan een toestel wat je uiteindelijk gewoon moet inleveren. En eigenlijk ben je dus ook verplicht er een verzekering bij af te nemen, want ze willen hem wel in ‘perfecte’ staat terug krijgen. Een barst in je scherm moet dus gerepareerd worden, anders moet je de telefoon (na elke maand al een leasebedrag betaald te hebben) de telefoon van je provider overkopen.

Maar goed, uiteindelijk koos ik toch maar voor zo’n toestel lease constructie bij Hi. Ik had namelijk geen zin in heel dat overstapgebeuren wat ook 9 van de 10 keer allerlei drama’s oplevert. Detail: normaal gesproken regel ik die verlenging zelf via de site van Hi. Dit keer heb ik het in een winkel laten doen. Waarom? Omdat we daar toch waren en ik dan gelijk mijn nieuwe telefoon in me handen had. Achteraf heb ik daar spijt van.

Ik had zelf thuis al besloten welke bundels het beste bij mij zouden passen: 75 minuten bellen en 1000mb aan internetdata. Ik wilde een één jarig abonnement en qua maandbedrag wilde ik niet boven de 45 euro uitkomen. Dat laatste was bepalend voor mijn keuze aan telefoontjes. Het werd een witte Samsung Galaxy S Advance. Na wat gedoe met de computer (het systeem waar ze normaal mee werken accepteerde het niet en dus moest er via een ander systeem gewerkt worden), ging ik naar huis met mijn nieuwe telefoon.

Tijdens het weekend zag ik iets vreemds in de Mijn Hi app. Deze app laat zien wat je al verbruikt hebt aan je bundel, wat je nog hebt en welke abonnementen je hebt. Dat laatste was het punt waar ik wat vreemds zag. Ik had volgens de app namelijk géén belbundel, een ‘light’ internetbundel (terwijl ik large moest hebben) en een tweejarig abonnement. Een telefoontje met de klantenservice bevestigde deze verkeerde abonnement gegevens en zei adviseerde mij terug te gaan naar de winkel, dan kon het zo opgelost worden. Het tegendeel bleek waar te zijn.

Nadat ik mijn verhaal deed in de winkel, werd ik in eerste instantie aangekeken met een blik van: “Dat is onmogelijk” en “Neem ons niet in de maling”. Maar gelukkig had ik een bonnetje waarop wel de juiste gegevens stonden. Er werd een formulier ingevuld en het zou gewijzigd worden. Daarover zou ik nog bericht krijgen.

Een week later en nog niets gehoord, dus weer belde ik met de klantenservice van Hi. De aardige mevrouw aan de andere kant van de lijn kon niets terug vinden van een formulier. Wel heeft ze met mij zitten verzinnen wat ik kon doen, want zij kon vanaf haar computer geen veranderingen doorvoeren, omdat ook op mijn contract de verkeerde bundels stonden. Ze gaf me een postadres en ik moest een kopie van mijn bon (met een begeleidende brief) opsturen.

En toen was het de week van Kerst en de week van oud & nieuw. Ik hoorde niets en ondertussen irriteerde ik me mateloos aan het ‘light’ internetabonnement. Ik kon wel internetten, maar de snelheid was drie keer niks. Even snel iets opzoeken onderweg zat er niet in. Ik besloot ze tot deze week de tijd te geven in verband met de feestdagen, maar dan ging ik echt weer bellen. Dit keer zou ik niet vriendelijk blijven!

Maar toen bleken de wonderen de wereld nog niet uit te zijn. Maandag 7 januari, een maand nadat het hele goede was begonnen, ontving ik een sms van Hi:

Geachte mevrouw vd Waal,
Uw abonnement is gewijzigd naar een Hi messaging Large met 75 sms-belminuten, eindeloos sms, toestellease F naar een 1 jarige verlenging met 4 maanden 50 procent korting. U ontvangt een creditfactuur van €18,44 incl. btw.
Met vr.gr. Hi

“Eind goed, al goed”, zullen we maar zeggen. Eén ding heb ik me wel voorgenomen: ik regel het verlengen van mijn abonnement voortaan lekker zelf en ik ga niet meer naar een winkel!

Vorige artikel Volgende artikel

Dit vind je misschien ook wel leuk

9 Reacties

  • Reageer Kim 8 januari 2013 op 13:27

    Ooh dat is balen zeg! Dan kun je het inderdaad beter zelf regelen. Wel balen dat je aan een lease vast zit, dat wil ik ook niet… Lijkt me vervelend!
    Kim heeft onlangs geplaatst..365 Days – Week 1

  • Reageer Jenny 8 januari 2013 op 13:53

    Ik zit ook al jaren bij Hi, maar overweeg overstappen naar een provider zonder toestellease. Daarbij vind ik Hi erg duur geworden de laatste tijd. 🙁
    Jenny heeft onlangs geplaatst..droombestemming gezocht

  • Reageer Marjolein 8 januari 2013 op 19:13

    Wat vreselijk irritant zeg! Dat toestellease lijkt me ook maar niks, als mijn abbo tijd voorbij is ga ik voor simonly…
    Marjolein heeft onlangs geplaatst..Makkelijke koolsalade

    • Reageer Wendy 8 januari 2013 op 19:20

      @Marjolein: Dat had ik ook gedaan, als mijn telefoon niet was gevallen en er drie scheuren dwars over mijn beeldscherm liepen. 🙁

  • Reageer marlyssa 8 januari 2013 op 23:39

    Super slecht dit! Gelukkig is het nog wel goed gekomen, maar toch. Ik ben ook klant bij HI, maar het gaat qua service etc wel achteruit volgens mij. Hoor heel veel gekke verhalen:
    marlyssa heeft onlangs geplaatst..Dineren doe je hier!

  • Reageer Sas 9 januari 2013 op 08:35

    Oh balen zeg. Zo’n gedoe altijd…
    gelukkig is het goed gekomen.

    En bevalt je telefoon? De mijne wel 🙂
    Sas heeft onlangs geplaatst..Liefde voor H&M

  • Reageer Naomi 9 januari 2013 op 09:58

    Balen zeg! Ik snap niet waarom er altijd zo moeilijk gedaan wordt over abonnementen. En vaak zijn ze ook zo geheimzinnig in de winkel. Had pas geleden toen ik met een vriendin ging een discussie met zo’n medewerker die beweerde dat een iPhone gewoon DE beste telefoon was die er te krijgen is. Was het er niet mee eens en hij werd gewoon boos. Hoorde later dat hij er ook niet meer werkt. Hahaha. Anyway, ik regel het altijd lekker zelf via internet. dan heb ik tenminste ook tijd om te vergelijken met andere shops.
    Naomi heeft onlangs geplaatst..An Unforgettable Experience: Part 4 – Boring Paperwork

  • Reageer Caroline 10 januari 2013 op 00:20

    Fijn dat alles goed is gekomen.
    Ik heb het toch bij sim-only gehouden omdat mijn telefoon eerder stuk ging, ook een sim-only.
    Maar Hi vond ik veeeeeeeeelste duur worden. Bij Tele2 ben ik de helft kwijt voor veel meer!
    Het vreemdste vond ik ook als ik ingelogd was kreeg ik weinig korting. Ging ik kijken als nieuwe klant dan kreeg je super veel korting. Daar heb ik over gebeld, maar konden ze niks aan doen. Of ik moest een nieuw nummer nemen, maar daar had ik geen zin in. Dus overgestapt, vol spanning 😉 Na twee dagen niet bereikbaar is alles goed! En ook goed bereik trouwens, daar was ik erg bang voor want ik woon vrij landelijk en dus niet alle providers zijn optimaal.

    Veel plezier met je telefoon!

    Liefs!!
    Caroline heeft onlangs geplaatst..Wachten maar!

  • Reageer Anouk 11 januari 2013 op 12:27

    Wat een gedoe zeg!

  • Laat een reactie achter aan Wendy Annuleer reactie

    CommentLuv badge