Travel + Trips

Kos, Griekenland | De heenreis

Woensdag 23 september rond half drie ‘s middags gaven wij de katten nog een keer een aai en deden we de deur van ons huis achter ons dicht. We stapten in bij mijn zusje die die middag als onze taxi fungeerde en gingen onderweg naar Schiphol. Op naar Griekenland, naar het eiland Kos. Toch nog samen even echt op vakantie. Toch nog even van de zomer gaan genieten die officieel eigenlijk alweer voorbij was.

Tegen half vier kwamen we aan op Schiphol en zette mijn zusje ons af bij vertrekhal 3. Nog een keer bedanken voor het brengen, even zwaaien en dan maar opzoek naar waar we heen moesten. We hadden zelf al online ingecheckt, omdat we zeker wilden zijn van zitplekken naast elkaar en Kevin wilde graag bij het raampje, maar we hadden ook nog een koffer als ruimbagage die afgegeven moest worden. Omdat we zo vroeg waren, konden we gelijk doorlopen bij de balie en werden we gelijk geholpen. Voor we het wisten stonden we al te wachten op de controle van de handbagage en de body scan. Ook daar gingen we redelijk vlot doorheen en toen was het wachten tot we ons konden melden bij de gate.

We slenterden wat langs alle taxfree winkeltjes en aten een lekkere sparerib met patat. Op dat moment kreeg Kevin een e-mailtje waar ik eigenlijk al op had zitten wachten. Je kan online bij Schiphol een “Goede reis, Welkom thuis!” filmpje maken en aangezien het voor Kevin de eerste keer vliegen was, heb ik dat gedaan. Ik heb vrienden gevraag mee te doen met dit filmpje en uiteindelijk hebben er een aantal dat ook gedaan en was het echt een leuk filmpje geworden. Helaas hebben we hem niet op de schermen op Schiphol gezien, maar Kevin kreeg hem dus ook nog via e-mail.

Om half zes konden we gaan boarden, dus tegen die tijd liepen we richting de gate. Er was alleen nog geen vliegtuig te zien. We hoorden niks en op de borden verscheen ook geen andere informatie. Uiteindelijk kwam ik er via de app Flightradar24 achter dat het vliegtuig waarmee wij weg moesten, nog niet gearriveerd was van zijn vorige bestemming. Vertraging dus. Uiteindelijk vertrokken we om een uur of zeven. De vlucht ging verder prima, we hebben even een klein beetje turbulentie gehad, maar eigenlijk stelde dat ook niet veel voor. Op het moment dat de lampjes aan gingen om de riemen weer om te doen, was eigenlijk het ergste al geweest. Een beetje alsof we over een boerelandweggetje reden. Om half 11 (half 12 in Griekenland) waren we geland en twee uur later waren we op het Blue Lagoon Resort, ingecheckt en op onze kamer. Even zitten en bijkomen van de reis, maar toen snel gaan slapen. De volgende dag zouden we om half 12 een welkomstmeeting hebben met onze host Danny en meer informatie krijgen over excursies en dergelijke.

Vorige artikel Volgende artikel

Dit vind je misschien ook wel leuk

8 Reacties

Leuk om te lezen, ik hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad.
    Jenn heeft onlangs geplaatst..Oktober mini bucketlist: happy fall!

Het was een hele fijne vakantie. We hebben genoten. Je leest er de komende dagen meer over.

• Reageer Tamarah 2 oktober 2015 op 15:49

Wat een leuk filmpje!!
    Tamarah heeft onlangs geplaatst..Cityguide Kampen #1

• Reageer Nina Simplynspecial 2 oktober 2015 op 16:12

Dat filmpje is echt leuk haha! Ik ben benieuwd naar de rest, de foto’s en de verhalen 🙂
    Nina Simplynspecial heeft onlangs geplaatst..Hi-ha-happylist #7 | Wood53, Night out & fiets gewonnen?!

Ik heb al twee andere artikelen over de vakantie ingepland staan voor de komende dagen. Natuurlijk met bijbehorende foto’s.

• Reageer Morgaine 2 oktober 2015 op 16:13

Oh wat gaaf dat filmpje! Lief ook en ik blijf het fijn vinden na alles dat jullie nog even weg konden samen, en ik zie uit naar de rest van jullie verhaal en foto’s van Kos 😀

X
    Morgaine heeft onlangs geplaatst..#inspirerend geluk: part 2

Ja, we waren er zelf ook heel blij mee. De komende dagen zullen er sowieso nog twee artikelen over de vakantie online komen.

Heel leuk om te lezen! dat filmpje is echt gaaf
    Manon heeft onlangs geplaatst..Go on, Take a Bite met Bites We love! + een lekker ontbijtje voor jou